Як вибрати вилку для велосипеда

Зміст

  1. Види вилок (ригід і амортизаційнв)
  2. Особливості різних типів амортизаційних вилок
  3. Що потрібно враховувати під час вибору вилки
  4. Популярні бренди
  5. Як самостійно замінити вилку
  6. Як правильно змастити вилку для велосипеда

 

Вилка для велосипеду — важлива конструктивна частина будьякого байка. Його основні функції:: керування велосипедом, пом’якшення впливу ударів колеса, забезпечення безпеки при поїздці. Яку вибрати вилку для велосипеда поговоримо далі у статті.

Види вилок (ригід та амортизаційна)

Є два основні види велосипедних виделок: 

  1. Жорстка вилка. Велосипед з данною вилкою називається ригід. За рахунок відсутності амортизації такий велосипед виграє на рівних дорогах, але явно програє на бездоріжжі. Зазвичай її ставлять на шосейні, циклокросові, міські, трекові, BMX, складні та велосипеди з фіксованою передачею. Переваги: дешева, надійна конструкція, що не вимагає ТО, забезпечує хорошу швидкість на якісному покритті. Недоліки: виїхавши на бездоріжжя, можна приїхати зі струсом.
  2. Амортизаційна вилка або вилка з амортизатором. Вона знижує ударну силу на передню частину велосипеда і, відповідно, велосипедиста. Вона знижує гальмуючий ефект від нерівностей дороги. Амортизаційна вилка робить велосипед більш маневреним в управлінні. Переваги: комфортна їзда по будь-якому покриттю та бездоріжжю, легкість керування, можливість регулювання. Недоліки: якісна вилка коштує відносно дорого, потрібно періодично робити ТО.

       

Краще вибрати амортизаційну вилку з можливістю налаштування. Основні види налаштувань:

  • блокувальник вилки (LockOut) — він зробить вилку жорсткою і це дасть можливість мати більшу швидкість на рівному покритті;
  • регулювання жорсткості пружини (Preload) — ее правильне налаштування гарантує гарну амортизацію;

У вилці з амортизацією для поглинання ударів має бути дві складові:

  • пружина, яка повинна брати на себе удар від землі, стискатиметься, і, віддаючи його назад, розтискатиметься;
  • демпфер — пристрій, що сприяє плавному розтисканню пружини та поглинанню ударів.

Амортизаційні вилки діляться на типи:

  • пружинні;
  • пружинно-еластомірні;
  • пружинно-масляні;
  • повітряні
  • повітряно-масляні.

Основними деталями вилки є:

  1. Шток – вісь вилки. Знизу закріплений в корону, а вгорі в рульову склянку.
  2. Корона – деталь вилки, до якої зверху прикріплений шток, а внизу ноги вилки.
  3. Ноги – дві труби, які у виделок без амортизації з’єднуються з віссю колеса, а у амортизаційних – рухомо входять у штани.
  4. Штани – дві труби, в їх середині розташовані пружина, демпфер і ноги.
  5. Кріплення під гальма.
  6. Дропаути – різновид наконечника пера вилки, куди кріпиться вісь колеса. Вони бувають двох видів – відкриті для осі 9 мм, закриті для наскрізних осей 15 мм та 20 мм.

Особливості різних типів амортизаційних вилок

Пружинна вилка на велосипед —найбюджетніший варіант. Рівень гасіння ударів у неї невеликий. Потрібно в’їхати вже до серйозної ями, щоб вона хоч трохи стиснулася. Її ставлять на бюджетні моделі велосипедів. Переваги: дешевизна, рідко ламаються, недорогий ремонт. Недоліки: більшу частину ударної сили віддає райдеру.

Пружинно-еластомірна вилка на велосипед. Еластомір — це полімерний стрижень у пружині. Його завдання – розтискати пружину плавно, поглинати ударну силу, але з цим завданням він справляється так собі. Такі виделки кращі за пружинні, вони більш якісно поглинають удари, але все одно вони підходять більше для новачків і бюджетних велосипедів. Переваги: недорогі, незначне поглинання ударів. Недоліки: більшу частину ударів віддає до рук.

Пружинно-масляна вилка на велосипед. Олія служить демпфером. Переваги: якісно поглинає удари, може регулюватись, широкий ціновий діапазон. Недоліки: періодично потрібно проводити ТО та міняти масло.

Повітряна вилка на велосипед. Як демпфер і пружина виступає повітря. Їх ставлять велосипеди для “просунутих”. Переваги: якісна амортизація, легке регулювання, витримує серйозні навантаження. Недоліки: висока вартість. 

Повітряно-масляна вилка на велосипед. Амортизація здійснюється за допомогою металевої пружини, повітряного та масляного картриджа. Жорсткість повітряно-олійної вилки можна регулювати, змінюючи значення тиску повітря у повітряній камері. Плюси та мінуси аналогічні повітряній.

Що потрібно враховувати під час вибору вилки

Є багато критеріїв та параметрів, які потрібно врахувати при покупці. Слід проаналізувати декілька факторів:

  1. Тип велосипеду и стиль їзди. Для велосипедів міського типу для поїздок рівними дорогами — жорсткої або пружинної вилки буде достатньо. А для даунхілла – це має бути мінімум пружинно-масляна з ходом не менше 140 мм.;
  2. Вага райдера. Для велосипедистів із середньою вагою проблем із вибором немає. При вазі понад 100 кг потрібно вибирати варіанти із великим запасом механічної міцності. Для велосипедистів з маленькою вагою чудово підійдуть повітряні або повітряно-олійні – їх легко підлаштувати під себе..

Щодо технічних характеристик, то потрібно враховувати:

  • матеріал вилки та її частин. Широко поширені – алюміній, сталь, хромомолібденова сталь, сплав алюмінію з магнієм. Для вилок високого цінового сегмента – титан і карбон;
  • хід вилки. Слід врахувати геометрію рами, стиль їзди, тип велосипеда. Наприклад, для міського – 25-40 мм буде достатньо, а для даунхілла – мінімум 140 і до 300 мм.;
  • розмір колеса;
  • спосіб кріплення вилки до колонки (різьбове та безрізьбове). Безрізьбове – найнадійніший і найпоширеніший варіант. У різьбовому згодом з’являється люфт;
  • тип (конусний або прямий). Конусна форма забезпечує додаткову міцність та витримує підвищені екстремальні навантаження. Прямий тип дуже поширений, підходить майже для всіх дисциплін дисципліни та стилів катання.
  • кріплення на вісь чи стандартний ексцентрик. Для агресивної їзди використовують вилки з кріпленням на вісь;
  • діаметр штоку (1, 1.1/2, 1.⅛, 1.5). 1 дюйм – найчастіше застосовуються для міських велосипедів, застарілий стандарт. 1.1/8  — найбільш поширений стандарт і добре підходить для кросс-кантрі, легкого фрірайда. 1.5 — застосовуються в рамках екстремального даунхілу або дерта. 
  • тип гальм (в-брейк або дискові).

Популярні бренди

Вибираючи вилку, важливо враховувати виробника. Популярні бренди використовують у виготовленні запатентовані технології та контролюють якість на кожному етапі виробництва.

Найбільш відомі та з хорошою репутацією — Suntour, RockShox и Magura.

Suntour.Виделки цього виробника найбільш поширені та продаються, завдяки демократичній ціні та широкій лінійці товарів..

         

RockShox. Моделі цього бренду мають широкий ціновий діапазон. Усі деталі високої якості. При виробництві використовуються передові технології.

Magura. Дорогі, але надійні виделки. Один з небагатьох брендів, що випускає двокоронну вилку на велосипед, яка відрізняється високою міцністю навіть при екстремальних навантаженнях..
           

Як самостійно замінити вилку

Ви можете самостійно зняти та поміняти вилку або звернеться за допомогою до фахівця.. 

Зняття вилки. Для початку необхідно зняти всі сторонні деталі: провід та датчики велокомп’ютера, гідролінію та ін. Для зручності краще переверніть велосипед та зніміть колесо. Далі розбираєте кермо з виносом та кермовою трубкою, акуратно знімаєте. Демонтуєте шайбу, прокладку та дістаєте верхній підшипник кермової колонки. Зі склянки акуратно знімаєте рульову трубку, нижній підшипник, кільце. І вже потім прибираєте саму вилку. 

Встановлення вилки. Запресовуємо кільце на шток – це робиться за допомогою ключа або молотка. Повинен з’явитись дзвінкий звук — це означає, що кільце стало на місце. Мастилом змащує зовнішню частину кільця, де знаходиться нижній підшипник. Потрібно встановити прокладку, а далі змащений підшипник. Зверніть увагу – нижній підшипник повинен розташовуватися кульками вгору, а верхній – вниз. У рульову склянку вставляєте шток, а далі все протилежно зняттю.

Як правильно змазати вилку для велосипеда

Для цієї мети потрібно використовувати тільки спеціальні мастила для виделок. Вони є в густій, рідкій або у формі спрею. Використання неякісного мастила призведе до руйнування сальників пильовиків. 

Висновки

Вибір вилки справа тонка і зачіпає багато критеріїв. Найкращий варіант – це звернутися за допомогою до консультантів нашого веломагазину. Вони підберуть прийнятний варіант, враховуючи побажання щодо ціни та потрібних параметрів. Правильно підібрана вилка для велосипеда — насамперед комфорт та безпека їзди.