Як полагодити спущену велосипедну шину

Зміст:

  1. Види велосипедних шин
  2. Основні етапи ремонту велопокришки
  3. Кілька корисних порад та хитрощів

Заміна велопокришки може здатися не особливо важливою життєвою навичкою, але якщо ви їздите на велосипеді, це навик, якому ви повинні навчитися. Ніхто ніколи не планує, що їхню поїздку буде перервано через спущену покришки, але спущені шини – одна з тих неприємностей, які можуть статися з кожним. Якщо подумати наперед і витратити деякий час на те, щоб навчитися змінювати прокол, проблема із заміною шини залишиться лише дратівливим перериванням, але не кінцем вашої поїздки.

Види велосипедних шин

  1. Стандартні шини. Мають внутрішню камеру, що накачується повітрям. Незважаючи на те, що їхня заміна відносно недорога, що робить їх популярним варіантом, трубки можна відносно легко проколоти або сплющити.
  2. Безкамерні шини не мають внутрішньої камери, натомість вони оснащені герметичним ободом, у якому шина щільно прилягає.

Основні етапи ремонту велопокришки

1. Зніміть колесо з велосипеда.

Перший крок до заміни шини, що спустила, може здатися очевидним, але ось він: зніміть колесо.

Якщо ваші шини є безкамерними і у вас є комплект для ремонту безкамерних шин, ви можете пропустити цей крок.Якщо пошкодження шини є простим проколом, ви можете просто заткнути його, не знімаючи колесо.Однак якщо ви виявите, що пошкодження шини настільки велике, що її заглушка не вирішить проблему, тоді колесо необхідно зняти.

2. Зніміть/вставте шину

Після того, як колесо було знято, настав час зайнятися самою шиною.Якщо ви використовуєте трубку, вам потрібно її видалити;якщо ви бігаєте без камер, вам потрібно буде залатати їх заглушкою для шин.Комплекти заглушок для шин продаються у більшості шановних велосипедних магазинів і складаються з гумових смужок та пристрої для вставки, що не потребують іншого обладнання або заміни обладнання.Більшість камерних шин можна перетворити на безкамерні.

3. Визначте причину

Перш ніж розпочати практичний аналіз проблеми, спочатку огляньте шину як усередині, так і зовні.Це може зайняти більше часу, але ви зможете уникнути порізу пальця і, можливо, навіть щеплення від правця.Ви також можете запакувати ватяні диски або використовувати ще щось, щоб створити бар’єр між пальцем і гострим предметом, з яким він може зіткнутися, але ризик травми все одно залишається.

4. Виправте проблему (якщо можливо) :

Комплекти для ремонту доступні саме для цієї мети і поставляються з усім, що потрібно для виконання роботи.Комплекти латок також дуже компактні, тому вони є ідеальною резервною копією, навіть якщо ви волієте відразу замінити камеру.

5. Встановіть нову/виправлену камеру.

Щоб встановити камеру, ви почнете з використання насоса, щоб надути її рівно настільки, щоб вона набула форми, що полегшить її встановлення і знизить ваші шанси на затискання. Починаючи зі штока клапана, надягніть трубку на обід і вставте шток прямо в отвір клапана.Акуратно встановіть шину назад на обід, відкочуючи борт руками, а не важелем;важелі повивищують ймовірність випадкового проколу змінної камери.

6. Накачайте шину

Тепер ви дізнаєтеся, чи ваші зусилля окупилися;настав час накачати шину.

Коли ви накачуєте до бажаного PSI, двічі та тричі перевірте борт, щоб переконатися, що він правильно сидить в обід. Тільки після того, як ви переконаєтесь, що все на своїх місцях, ви можете знову прикріпити колесо.

7. Встановіть колесо

І останнє, але не менш важливе, настав час встановити колесо.Процеси заміни передніх та задніх коліс трохи різняться, але жоден з них не є особливо складним, якщо ви знаєте, як ефективно виконати цю роботу.

Щоб прикріпити переднє колесо, спочатку поєднайте виступи вилки з віссю колеса та обережно опустіть вилку на вісь.Обережно натисніть на кермо, щоб перевірити правильність положення осі в дропаутах.Важливо пам’ятати, що важіль ексцентрика або наскрізної осі знаходиться на протилежному боці трансмісії і не стосується рами.Утримуючи важіль ексцентрика на місці, затягуйте болт.Якщо ви виявите, що важіль закривається занадто легко або зрештою стикається з рамою, просто відкрийте важіль і трохи затягніть болт.

 

Якщо прокол стався на задньому колесі, накладіть верхню частину ланцюга на найменшу зірочку на касеті і переконайтеся, що дропаути рами збігаються з віссю. Акуратно вдавлюючи колесо назад у раму, постарайтеся потягнути перемикач вниз і назад, щоб він не заважав. Якщо колесо не входить легко, зніміть його та спробуйте ще раз. Якщо ви впевнені, що колесо встановлено правильно, то настав час закрити ексцентрик (і ободні гальма, якщо застосовно) або вставити наскрізну вісь у раму і маточину і закрутити її. Останнім тестом у визначенні того, чи готовий ваш велосипед продовжити свою подорож, є підняття заднього колеса та обертання шатунів. Якщо все йде гладко, то ви знаєте, що все гаразд.

Кілька корисних порад та хитрощів

Спущені шини вже незаплановані та несподівані. Планування заздалегідь, підготувавши комплект для ремонту та навчившись змінювати шину, може заспокоїти вас у таких несприятливих обставинах, але що робити, коли навіть ремонт шини йде не так, як планувалося. Читайте далі, щоб дізнатися про деякі швидкі та прості рішення.

  • Невеликі непереборні проколи. Суперклей вже рятує життя в багатьох ситуаціях, то чому ж їзда на велосипеді має бути іншою. Суперклей — чудовий швидкий засіб для невеликих проколів, які неможливо виправити інакше, хоч і тимчасово.
  • Великі непереборні проколи. Якщо ви виявите, що у вас утворилася дірка, яка просто занадто велика для ремонту, то настав час вдатися до деякого нестандартного мислення. Виріжте пошкоджену частину внутрішньої трубки та зв’яжіть два кінці разом.Вам буде очевидно, що це не ідеальне рішення, але ви принаймні ви зможете доїхати до місця призначення.

Ремонт спущеної велосипедної шини – це завдання, з яким може впоратися кожен велосипедист, якщо знати основні кроки та використовувати правильні інструменти. Дотримуючись інструкцій з виявлення проколу, підготовки поверхні, встановлення латки або заміни камери, ви зможете швидко повернути велосипед у робочий стан. Правильний ремонт не тільки заощадить час та гроші, але й забезпечить безпечне та комфортне катання. Пам’ятайте, що регулярна перевірка та догляд за шинами допоможуть уникнути подібних ситуацій у майбутньому, а вміння самостійно усувати дрібні неполадки зробить вас впевненішим у дорозі.