Тиск у шинах велосипеда – скільки атмосфер потрібно качати?

Зміст

  1. Чим загрожує неправильне значення тиску в колесах велосипеда
  2. Рекомендований тиск у колесах різних типів велосипедів
  3. Вплив температури та ваги велосипедиста на тиск у покришках
  4. Підсумки

На спущених колесах далеко не поїдеш. Але яке ж правильне значення тиску у шинах велосипеда? Питання, що часто хвилює велосипедистів.

Тиск – це найважливіший критерій, що впливає на накат велосипеда і його керованість. Вимірюється він манометром, який є на багатьох моделях насосів чи продається окремо. Необхідне значення залежить від місцевості, по якій планується поїздка, типу покришок, ваги райдера та температурних параметрів повітря.

Чим загрожує неправильне значення тиску в колесах велосипеда

Перекачані або недокачані шини – однаково погано. У першому варіанті вам загрожує:

  • погане подолання навіть дрібних перешкод;
  • низька керованість, особливо в поворотах;
  • поганий накат;
  • стирання та можливе “зажовування” покришки;
  • часті проколи колеса.

Занадто низький тиск у велосипедних шинах можна визначити візуально.

При надмірному значенні простий огляд мало ефективний. У цьому варіанті можливо:

  • погане зчеплення з дорожнім покриттям та зайве пробуксування;
  • камера та покришка можуть луснути через підвищення температури та збільшення тиску.

Найефективнішим способом, щоб перевірити скільки атмосфер у колесі велосипеда, є використання манометра.

Рекомендований тиск у колесах різних типів велосипедів

Необхідні параметри вказуються на самих покришках. Можна зустріти дві одиниці виміру:

  • P.S.I. (фунти);
  • BAR (бар).

Для різних видів велосипедів і, відповідно, покришок воно буде різне. Наприклад, для шосейників це значення значно вище, ніж для гірських і дорожніх велеків. У таблиці представлені середні показники тиску у шинах велосипеда.

Тип велосипеда PSI BAR
Гірський 32-58 2.2-4
Міський 36-73 2.5-5
Шосейний 73-132 5-9

 

Дані показники є орієнтовними, адже вони залежать від безлічі факторів. Більшість ми розглянемо нижче.

Для кожного типу покришки варто враховувати додаткові фактори:

  1. Сліки. Для поїздок по рівному дорожньому покриттю варто накачувати максимальне значення. Можна не боятися переборщити, адже чим більше накачано шини, тим більший накат і швидкість.
  2. Напівсліки. Все залежить від виду дороги якою планується поїздка. На твердих рівних поверхнях тиск у велосипедних шинах повинен перебувати на максимальній позначці. По м’яких ґрунтових доріжках – нижчих.
  3. З великим протектором. Покришки розраховані для поїздок бездоріжжям, піску і нерівними дорогами. Для хорошого зчеплення та зниження вібрації підійде середній показник.

Рекомендація – краще недобрати по 0,2 – 0,3 бар до верхньої або нижньої межі вказаної на покришці.

Вплив температури та ваги велосипедиста на тиск у покришках

Тиск газів при зміні їх температурних параметрів змінюється і це варто враховувати. Адже для покатушок взимку потрібен один тиск, а влітку інший. Як правило, тиск у колесах велосипеда змінюється на 0,1 атм у той чи інший бік за зміни температури на 10°C.

Що потрібно робити:

  • за холодної погоди можна качати і до максимального значення;
  • в жарку краще недобрати 0.3-0.5 бару.

Знову ж таки варто враховувати, що взимку погані дорожні умови – може бути сльота, мокрий асфальт або ожеледиця. Потрібно підбирати рівень тиску у шинах велосипеда, виходячи із ситуації на дорозі. Також варто звернути увагу на якість шини. Вона має бути еластичною. Краще обирати європейських чи американських виробників.

Є ще нюанс. Якщо ви качаєте колесо в теплому приміщенні, а потім виходите на мороз – тиск у ньому впаде. Наприклад, при температурі 20℃ значення буде 4,0 бар, а при -10℃ знизиться до 3.5 бар.

Тепер про взаємозв’язок між тиском у велосипедних шинах і вагою велосипедиста. Якщо вага велосипедиста понад 90 кг, то можна додавати 0.3-0.5 бар. Знову ж таки треба дивитися якою дорогою і при якому температурному режимі планується покотушка.

Підіб’ємо підсумки

Коротко проаналізуємо все вище написане і складемо шпаргалку на тему “скільки качати колеса велосипеда”:

  1. Значення тиску залежить від типу дороги, температурного режиму, виду коліс та ваги райдера.
  2. Неправильно вибрані параметри призведуть до зниження керованості байка, швидкого стирання покришки, зменшення накату, проколу шини.
  3. Чим важчий райдер, тим вищий тиск у шинах велосипеда.
  4. Необхідне значення тиску вказується на покришках. Для зликів шосейних покришок максимум сягає 9 бар, а для більшості зубчастих – 4 бар.
  5. Чим гарячіший день, тим менший тиск у колесах.
  6. При виборі параметрів взимку враховуємо температуру та обстановку на дорозі.
  7. На ґрунтовій дорозі допустимо накачувати колеса менше. При їзді твердим покриттям – більше.
  8. Краще не накачувати 0.2-0.3 бар до верхньої або нижньої межі, вказаної на покришці. Це особливо актуально влітку.
  9. Постійно перед поїздкою варто перевіряти цілісність покришки. Адже незначні дефекти можуть призвести до розривів та пошкоджень як камери, так і покришки.

За допомогою манометра або насоса з манометром ви завжди зможете перевірити та зробити правильний тиск у шинах велосипеда.