Налаштування та регулювання швидкостей на велосипеді
Погане перемикання швидкостей передачі – наслідок пошкодження тросів, розтягнутого ланцюга чи забруднень механізму. Транспортний засіб вимагає до себе дбайливого ставлення та регулярних технічних оглядів, але навіть у цьому випадку через недосвідченість водіїв іноді виникають проблеми. У статті розповімо про те, як здійснюється налаштування передач на велосипеді та що потрібно для регулювання.
Як правильно перемикати швидкості на велосипеді
Існує список простих рекомендацій, які допоможуть без помилок користуватися перемикачем передач. Важливо враховувати, що вони не підходять для систем планетарного типу, які можна перемикати на одному місці. Поради наступні:
- стежте за ланцюгом під час перемикання, він не повинен бути натягнутий занадто сильно. Помилка може призвести до поломки трансмісії;
- міняти швидкості потрібно тільки під час руху, поки педалі крутяться;
- забудьте про динаміку і плавно користуйтеся перемикачем, проскакування швидкостей може призвести до поломок;
- передній перемикач вимагає додаткової уваги до ланцюга: не можна допустити його перекіс або занадто тугий затискач.
Слід пам’ятати про останнє правило, яке допоможе зберегти трансмісію та не зносити її надто швидко. Фактично з 3 зірками спереду та 9 ззаду у вас є відразу 27 швидкостей, але це не означає, що всі вони знадобляться.
Як правильно відрегулювати передачі велосипеда
У більшості випадків достатньо мати запасні троси, викрутку та звичайні пасатижі. На додаток потрібен набір шестигранників. Інструкція на передній перемикач проста:
- Насамперед виставляємо найменшу зірку спереду, а найбільшу ззаду.
- Далі відкручуємо трос, що стоїть, і обмежувачем регулюємо положення рамки, щоб вона була максимально близько до ланцюга.;
- Трос переднього перемикача потрібно трохи натягнути та переключити швидкість до середньої зірки. Перевіряємо чи зачіпає ланцюг рамку, якщо так – натягуємо сильніше.
- Перемикач швидкостей назад ставимо на найменшу зірку і дивимося на плавність регулювання передач. Якщо не працює, додатково налаштовуємо гвинт обмежувача для найвищих швидкостей.
Налаштовуємо задній перемикач швидкостей
Інструкція не потребує спеціальних навичок:
- Виставляємо механізм на найменшу зірку і послаблюємо трос методом відкрутки затискача, що розташований позаду.
- Ланцюг виставляємо на середню зірку та перевіряємо роботу, прокручуючи педалі. Ланцюг, що падає, означатиме, що потрібно регулювати гвинт обмежувача аж до високих передач. Маленька зірка та перемикач мають стати на одну лінію.
- Натягніть трос досить сильно і зафіксуйте його затягуванням, після чого перевірте клацанням кожну доступну швидкість, починаючи з найменшої. Користуватися велосипедом можна буде лише якщо немає збоїв, а в іншому випадку потрібно продовжувати регулювати трос, доки перемикання не стане плавним та простим.
Під час роботи не забувайте про тендітність троса, який може луснути при необережних рухах. Болти також слід відкручувати та закручувати по одному обороту, щоб не пошкодити механізм перемикача. Добре показує себе перемикач Shimano Tourney, який ламається рідко.
Як працює перемикач швидкостей на велосипеді
Насправді перемикаються швидкості просто: ланцюг перетягується з однієї зірки на іншу та регулюють навантаження велосипедиста. Працює конструкція завдяки трансмісії, що складається з деталей та вузлів, що передають енергію від обертання педалей до заднього колеса. Усередині знаходяться каретки, ланцюги, зірочки, касети, шифтери та шатуни.
Передні шифтери перекидають ланцюг між передніми зірками, а задні між зірками позаду. Існують також планетарні системи, які відрізняються складним внутрішнім пристроєм і дозволяють перемикатися між передачами, навіть стоячи на місці. Переваги у надійності, довговічності та захисті механізму від погодних чи дорожніх умов.
Мінуси:
- вага конструкції значно більша, але їздити не складніше;
- ремонт потребує інструментів, яких у похідних умовах буде не дістати.
Що робити, якщо передачі на велосипеді не працюють
Насамперед потрібно розібратися з найчастішими поломками, які переслідують не лише новачків, а й досвідчених велосипедистів.:
- транспортний засіб не обслуговується. Навіть один сезон експлуатації вимагає від власника проведення технічного огляду. Допомагає налаштування перемикача, заміна тросів або сорочки, чищення деталей та змащування;
- перемикач зносився. Найчастіше осі паралелограма перестають працювати через люфт;
- зірочки зносилися. Активне використання призводить до зношування та стирання зірочок;
- півник на перемикачі зламано. Деталь робиться з тоншого матеріалу, який легше ламається і викривляється, щоб зберегти в цілісності більш дорогий механізм. Викривлення не дозволить рівно поставити ланцюг;
- проблеми із тросами. Падіння призводять до вигинів, які заважатимуть тросику рухатися плавно. Доведеться замінити.
Замініть деталі, якщо вони зламані. В іншому випадку виконайте маніпуляції з передачами, які були описані раніше.
Тепер ви знаєте все необхідне про те, як відбувається налаштування передач на велосипеді. Інформація буде корисною не тільки для новачків, а й для досвідчених велосипедистів. Рекомендуємо вже зараз подивитися наш каталог нових моделей та автозапчастин до них, в яких ви зможете знайти потрібну деталь для себе. Якщо потрібна допомога – зверніться до наших консультантів, які дадуть відповідь на всі запитання та допоможуть з вибором.