Історія організації та особливості маркування покришок Schwalbe
За великим рахунком, роком старту або перед заснуванням бренду можна вважати 1922 рік, коли Юджином і Віллі Бохлі в місті Бюргенштад було відкрито підприємства з виготовлення велосипедів та комплектуючих до них. Час минав і диктував свої умови ведення бізнесу. Ставало все менш вигідно займатися виробництвом у самій Німеччині. Правильно оцінивши ситуацію у 70-х керівництво проводить реорганізацію та змінює вектор розвитку. Замість створення продукту на своїх потужностях вони вирішують імпортувати комплектуючі з країн Південно-Східної та Східної Азії. У зв’язку з цим якість всього, що продавала Bohle, була низькою якістю, що не відповідало вимогам споживача.
Врятувало ситуацію злиття з південнокорейським виробником Hunga в 1973 році. Завдяки жорсткому контролю за виробництвом, німецьким технологіям та дешевій робочій силі нещодавно створеному бренду Schwalbe вдалося поставити на ринок якісну велогуму за низькою ціною. Сьогодні на заводах компанії працює понад 5000 працівників в Індонезії та Тайвані. У цих країнах є все, що потрібно для виробництва Schwalbe: дешева робоча сила та дешевий каучук, який у Європі чи Кореї коштував би, через мита, дорожче. Цікавий факт, назву для своєї компанії Ральф Бохлі взяв у південнокорейського бренду “Swallow” (ластівка), а у перекладі німецькою це звучить, як Schwalbe.
Схема виробництва
Само собою в інтернеті ви ніколи не знайдете детальної інструкції та опису того, як саме вироблятиметься продукція Швальбе, але загалом все проходить за наступною схемою
- На цьому етапі формують корд. Каркас шини викладається на барабан і, залежно від типу, до нього додаю сталевий дріт або арамідне волокно.
- Матеріали під кутом 45 градусів шарується для того, щоб вийшла діагональна структура
- Нанесення антипрокольного покриття та протектора
- Заготівля поміщається на 5 хвилин у спеціальну матрицю, де під високим тиском та темперою 170С формується протектор.
- Тестування та перевірка на наявність браку
Що таке EPI і як його визначити
EPI(TPI) це показник щільності матерії каркасу. Зазвичай це значення коливаються від 20 до 127. Чим більше це значення тим якісніша покришка і краще захист від проколів (це не стосується шин із показником EPI=127, тому що в цьому випадку щільність досягається за рахунок легких та тонких волокон). Шини із середнім або високим показником EPI зменшують опір накату.
Ступінь захисту покришок Schwalbe
Усього поділяють на 7 рівнів, чим більше числове значення тим надійніше покришка, але при цьому в жертву приноситься швидкість і накат..
1) Тільки шосейні трубки. EPI (TPI)127
2) Performance – Система захисту liteskin найслабша, але відмінний накат. EPI = 50
3) Kevlar guard – кевларовий захист, який захищає проти неміцних дерев’яних голок, але марний проти цвяхів. EPI = 50
4) Race guard – 2 нейлоновий захист із сіткою образним плетінням, захист гірший, але гарний накат. EPI = 60
5) V-guard – найлегші на цьому рівні з одним твердим захисним шаром, який ламає (голки акації, скло). EPI = 67
Greenguard- мають 3 міліметровий шар спеціальної гуми, яка вбирає не довгі колючки.. EPI = 67
Puncture Guard-Мають 3 міліметрових шар звичайної гуми, принцип захисту той же, важчий і з меншим накатом ніж у Greenguard. EPI (TPI)=67
6) Protection – входять: Dual guad c подвійним шаром захисту: перший складається з гуми завтовшки 2,5мм за нею йде 2мм нейлону; Double defense-покришки з подвійним шаром, перший з яких захищає боковину + безкамерки. EPI=67
7) Smartguard – обов’язковий атрибут прогумованим шаром завтовшки5мм . EPI =67
Безкамерки Швалбе
Види безкамерок Швальбе:
TLE (Tubeless easy) використовуються на системах EVO, в переважній більшості є технології SnakeSkin або Microskin з бутиловим шаром для захисту від втрати повітря
TLR (tubeless ready)- використовуються на системах Performance, не мають додаткового захисту для зменшення втрати повітря без герметика.,
Плюси безкамерних покришок:
- менше вага
- краще накат
- Захист від проколів, 6 ступінь захисту(цвяхи, шурупи, скло, голки акації)
Недоліки:
- складність установки в домашніх умовах не завжди можна встановити за допомогою насоса, може знадобитися компресор
- герметик треба міняти кожні 2-4 місяці
- аміачна основа герметика вбиває значно зменшує термін служби
Ширина стрічки підбирається за формулою: ширина обода +4-6 мм.
Таблиця відповідності розмірів обідь та шин велосипеда:
Ширина обода – ширина покришки:
23мм – 2.0-2.25
25мм – 2.25-2.35
25-27мм – 2.35-2.50
30мм – 2.60
35мм – 2.80-3.0
Що таке Addix ?
Addix це головне нововведення Schwalbe останніх років. Це компаунд, призначений для MTB покришок серії EVOLUTION. Завдяки чому вони мають підвищену зносостійкість.
Тип компаундів Addix
Speed- використовується в крос кантрійних велосипедах, збільшує на чверть термін служби покришки та незначно інші показники (амортизацію, зчеплення та накат).
Soft- використовується при екстремальному катанні, термін служби у порівнянні з аналогом TrailStar, збільшений в 1,5 рази та накат на 20%
Speed Grip- підходить практично для всіх дисциплін, крім Downhill, у компаундів цього типу на 65% збільшений термін служби та на 40% покращено зчеплення порівняно з PaceStar.
Ultra Soft- в середньому на 5-10% краще за свого попередника VertStar за всіма параметрами.
Schwalbe. Стандарти і розміри покришок
Ширина та діаметр покришки вказані на самій покришки. Вони можуть бути вказані у таких форматах.
1)ETRTO – приклад 35х622, 35 – це ширина обода в міліметрах, 622 міліметра внутрішній діаметр покришки
2)Французький стандарт — приклад 700х35с, 700мм — це зовнішній діаметр покришки, C- означає, що внутрішній діаметр 622мм, 35мм ширина
3)Американський стандарт – 28″х1.6″ найінтуїтивніше зрозумілий: 28″ – діаметр у дюймах, 1,6″ – ширина в дюймах
Schwalbe. Типи покришок та ободів
Типи кріплення до обода
1)tubular-камера вклеюється в шину, шосе трубки. У швальбі маркуються, як T чи HT
2)Clincher- 95% покришок підпадають під цей тип, мають сталеві зачепи та форму схожу на латинську букву омега
3) Tubeless-кріплення для безкамерних покришок.