Зміст:
Всі вузли байка потребують періодичного обслуговування та змащування. Змащувальна речовина утворює плівку, яка зменшує тертя, перешкоджає виникненню корозії та збільшує термін служби деталей. Виникає питання – чим змастити підшипники велосипеда та як часто це робити? У цих питаннях розбиратимемося далі у статті.
Які вузли і як часто необхідно змащувати?
У періодичного змащування потребують підшипники в рульовій колонці, каретці і втулці. Ця процедура дозволить комфортно їздити та продовжить життя запчастин.
Регулярність змащування залежатиме від якості самої деталі та кількості накатаних кілометрів. Бюджетні втулки і каретки китайських виробників доведеться змащувати кожен місяць, а то й частіше. Якісні деталі необхідно змащувати раз-два на рік чи кожні 800-1000 км.
Якщо не наїздили такий кілометраж, рекомендуємо в будь-якому випадку раз на рік робити ревізію велосипеда і змащувати втулку велосипеда, рульову колонку та каретку. Це гарантуватиме їхню правильну роботу та збереже кошти на купівлю нової запчастини.
Яке мастило краще використовувати для підшипників?
Для змащування підшипників велосипеда використовують консистентні мастила. Вони густі, добре обволікають деталі, захищають їх від корозії та працюють у широкому діапазоні температур. Продається така олія у банках чи тюбиках.
Для змащування підшипників підходять консистентні мастила трьох видів:
- Кальцієві мастила. Відмінно зчіплюються з металом і мають водовідштовхувальні властивості. Справляються зі своїм завданням при температурах від -30 до +70°С. Кальцієві мастила коштують недорого і мають неактивну основу, завдяки чому дуже популярні.
- Литієві мастила. Робочий діапазон температур від -50 до +170°С. У цих межах мастило не втрачає своїх властивостей та зберігає необхідну консистенцію. Вона добре обволікає деталі та зчіпляється з металом. Для покращення експлуатаційних властивостей до літієвих мастил додають тефлон, PTFE.
- Графітові мастила. Мають підвищені антифрикційні властивості. Використовуються для навантажених вузлів, оскільки забезпечують максимально плавний хід. Головна особливість графітового мастила – її довговічність. Навіть після вироблення олії графіт залишається на поверхні і знижує тертя.
Чим змастити підшипники велосипеда? Це можна зробити будь-яким із трьох мастил.
Часто зустрічається інформація, що вузли можна змащувати рідкими або двокомпонентними мастилами. Зверніть увагу – ці види масел не підходять для підшипників. Використовуйте їх для ланцюгів, тросів та вилок залежно від призначення, вказаного на упаковці.

